2015-ben még mindig az Apple márka vezeti azt a listát, mely a világ legértékesebb márkáit hasonlítja össze. Az Apple már 2013 óta birtokolja ezt a helyet, miután legyőzte a 13 évig a lista elején álló Coca-Colát.
A listát minden évben az Interbrand kaliforniai cég állítja össze Best Global Brands néven.
A világ második legértékesebb márkájának érdekes módon nem a Coca Cola, hanem a Google számít, a Coca Cola csupán a harmadik helyen szerepel a listán. A lista negyedik helyét a Microsoft foglalja el, és ötödik az IBM. Ez azt is jelenti, hogy a lista első öt helyéből négy helyen információtechnológiai (IT) cégek kapnak helyet, ami egyértelműen jelzi, hogy mi ma a „menő” a világban.
Az autóipari és elektronikai termékeket gyártó cégek a lista kevésbé jó helyein állnak: a Toyota idén a hatodik, a Samsung a hetedik (tavaly is a hetedik helyen foglalt helyet), a General Electric a nyolcadik. A McDonald’s a kilencedik és a lista tizedik helyén az Amazon áll.
A tavaly még a tizedik helyen álló Mercedes-Benz, idén már csak a 12, őt a BMW előzi a listán. A listán elfoglalt helyét tekintve a Volkswagent még nem rázta meg a botrány, értékéből csupán 10%-ot veszített, a botrány hatásai valószínűleg csak hosszabb távon bontakoznak majd ki, jelenleg a 35. helyet foglalja el.
Feltörekvőben a Facebook, új belépők és kiesők a listán
A Facebook töretlenül ível felfelé, idén a legnagyobb növekedést, 54%-ot ő könyvelhette el, bár nem marad el messze tőle az Apple sem, a maga 43%-ával.
A Lego is megjelent a listán idén, ő a 82., de ugyanígy új szereplőnek számít a PayPal (97.), a Mini (98.), a Moët & Chandon (99.) és a Lenovo (100.).
Ha új belépők vannak, akkor kiesők is szükségszerűen: így idén már nem szerepel a világ 100 legértékesebb márkája között a Pizza Hut, a Nokia, a Nintendó, a Duracell és a GAP.
A lista összetételét tekintve elmondható, hogy a lista nagy részét az IT és az autóipari cégek uralják, hiszen e két szektor összesen 28 helyet foglal el. Értékben az IT cégek adják az összes listán szereplő cég értékének 33,6% (!)-át.
Az Interbrand által összeállított lista idén 27. alkalommal jelent meg, és több feltételhez is kötik a listán való szereplést, például a márkának világszintűnek kell lennie, bevételei legalább 30%-ának külföldről kell származnia és Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában is jelen kell lenniük, valamint az emberek számára ismerteknek kell lenniük.
Add Comment